AERONOISE
Aircraft Noise Prediction Program
click to see more images
- Το πρόγραμμα ενσωματώνει διαθέσιμες στο κοινό μεθόδους πρόβλεψης θορύβου με βάση εμπειρικές λειτουργίες και πειραματικά δεδομένα.
- Το πρόγραμμα μπορεί να προβλέψει το θόρυβο τόσο για υποηχητικά και τα υπερηχητικά αεροσκάφη.
- Οι μέθοδοι που ενσωματώνονται καλύπτουν μια ποικιλία πηγών θορύβου του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του ανεμιστήρα, του θαλάμου καύσης, του στροβίλου και τζετ και το θόρυβο της ατράκτου του αεροσκάφους.
- Φαινόμενα διάδοσης μπορούν επίσης να μελετηθούν, συμπεριλαμβανομένων της σφαιρικής εξάπλωσης, της ατμοσφαιρικής απορρόφησης, της ανάκλασης στο έδαφος και της εξασθένησης.
- Για την πρόβλεψη του θορύβου του ανεμιστήρα δύο μέθοδοι είναι διαθέσιμες, η κλασική Heidman με τις αναθεωρήσεις της για μικρούς ή προηγμένους υποηχητικούς κινητήρες και η μέθοδος Gliebe με βάση την εμπειρική διατύπωση των δεδομένων ενός ανεμιστήρα XF-120 για τα αεροσκάφη υψηλής ταχύτητας.
- Δύο μέθοδοι είναι διαθέσιμες για το θόρυβο του θαλάμου καύσης. Η πρώτη είναι η μέθοδος που προτείνεται από τον R. Κ Matta, που χρησιμοποιεί εμπειρικά δεδομένα του θορύβου στον πυρήνα από την άτρακτο του στροβίλου και από στροβιλοαντιδραστήρες απλού και διπλού ρεύματος. Η δεύτερη έχει αναπτυχθεί από τον Mathews και Rekos και χρησιμοποιεί διάφορες διαμορφώσεις του καυστήρα ενός JT8D και δεδομένα πλήρους κλίμακας των στροβιλοαντιδραστήρων διπλού ρεύματος.
- Ο θόρυβος του κινητήρα μπορεί να προβλεφθεί χρησιμοποιώντας μία από τις τρεις διαθέσιμες μεθόδους. Η πρώτη είναι η μέθοδος που αναπτύχθηκε από τους Smith και Bushell για τον ευρυζωνικό θορύβο ενός αξονικού στροβίλου. Η δεύτερη έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία General Electric. Η τρίτη μέθοδος αναπτύχθηκε από τους Krejsa και Valerino και βασίζεται στην εμπειρική συσχέτιση που αναπτύχθηκε από την διάταξη του στροβίλου και τα δεδομένα πλήρους κλίμακας του κινητήρα
- Για τον θόρυβο jet είναι διαθέσιμες οι παρακάτω μέθοδοι:
- SAE ARP 876 (απλού ρεύματος)
- Stone (απλού και διπλού ρεύματος)
- Pao & Rusell (διπλό ρεύμα θορύβου μόνο ανάμειξης)
- Lu and Viswanathan (Boeing JN8C4)(για υπερηχητικά jets)
- Stone and Clark (για 2-D mixer ακροφυσίου εκτίναξης του συστήματος)
- Η μέθοδος πρόβλεψης του θορύβου του αεροσκάφους που υιοθετήθηκε βασίζεται στη μέθοδο που αναπτύχθηκε από τον Fink. Ο θόρυβος της ατράκτου παράγεται από τα στοιχεία των πτερυγίων, της ατράκτου και του συστήματος προσγείωσης.
- Τα στοιχεία που απαιτούνται για το πρόγραμμα AERONOISE είναι δεδομένα της γεωμετρίας αεροσκαφών και μηχανών και δεδομένα της απόδοσης του κινητήρα που προέρχονται από τον κώδικα απόδοσης του κινητήρα.