AERONOISE

Aircraft Noise Prediction Program

click to see more images

  • Το πρόγραμμα ενσωματώνει διαθέσιμες στο κοινό μεθόδους πρόβλεψης θορύβου με βάση εμπειρικές λειτουργίες και πειραματικά δεδομένα.
  • Το πρόγραμμα μπορεί να προβλέψει το θόρυβο τόσο για υποηχητικά και τα υπερηχητικά αεροσκάφη.
  • Οι μέθοδοι που ενσωματώνονται καλύπτουν μια ποικιλία πηγών θορύβου του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του ανεμιστήρα, του θαλάμου καύσης, του στροβίλου και τζετ και το θόρυβο της ατράκτου του αεροσκάφους.
  • Φαινόμενα διάδοσης μπορούν επίσης να μελετηθούν, συμπεριλαμβανομένων της σφαιρικής εξάπλωσης, της ατμοσφαιρικής απορρόφησης, της ανάκλασης στο έδαφος και της εξασθένησης.
  • Για την πρόβλεψη του θορύβου του ανεμιστήρα δύο μέθοδοι είναι διαθέσιμες, η κλασική Heidman με τις αναθεωρήσεις της για μικρούς ή προηγμένους υποηχητικούς κινητήρες και η μέθοδος Gliebe με βάση την εμπειρική διατύπωση των δεδομένων ενός ανεμιστήρα XF-120 για τα αεροσκάφη υψηλής ταχύτητας.
  • Δύο μέθοδοι είναι διαθέσιμες για το θόρυβο του θαλάμου καύσης. Η πρώτη είναι η μέθοδος που προτείνεται από τον R. Κ Matta, που χρησιμοποιεί εμπειρικά δεδομένα του θορύβου στον πυρήνα από την άτρακτο του στροβίλου και από στροβιλοαντιδραστήρες απλού και διπλού ρεύματος. Η δεύτερη έχει αναπτυχθεί από τον Mathews και Rekos και χρησιμοποιεί διάφορες διαμορφώσεις του καυστήρα ενός JT8D και δεδομένα πλήρους κλίμακας των στροβιλοαντιδραστήρων διπλού ρεύματος.
  • Ο θόρυβος του κινητήρα μπορεί να προβλεφθεί χρησιμοποιώντας μία από τις τρεις διαθέσιμες μεθόδους. Η πρώτη είναι η μέθοδος που αναπτύχθηκε από τους Smith και Bushell για τον ευρυζωνικό θορύβο ενός αξονικού στροβίλου. Η δεύτερη έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία General Electric. Η τρίτη μέθοδος αναπτύχθηκε από τους Krejsa και Valerino και βασίζεται στην εμπειρική συσχέτιση που αναπτύχθηκε από την διάταξη του στροβίλου και τα δεδομένα πλήρους κλίμακας του κινητήρα
  • Για τον θόρυβο jet είναι διαθέσιμες οι παρακάτω μέθοδοι:
    • SAE ARP 876 (απλού ρεύματος)
    • Stone (απλού και διπλού ρεύματος)
    • Pao & Rusell (διπλό ρεύμα θορύβου μόνο ανάμειξης)
    • Lu and Viswanathan (Boeing JN8C4)(για υπερηχητικά jets)
    • Stone and Clark (για 2-D mixer ακροφυσίου εκτίναξης του συστήματος)
  • Η μέθοδος πρόβλεψης του θορύβου του αεροσκάφους που υιοθετήθηκε βασίζεται στη μέθοδο που αναπτύχθηκε από τον Fink. Ο θόρυβος της ατράκτου παράγεται από τα στοιχεία των πτερυγίων, της ατράκτου και του συστήματος προσγείωσης.
  • Τα στοιχεία που απαιτούνται για το πρόγραμμα AERONOISE είναι δεδομένα της γεωμετρίας αεροσκαφών και μηχανών και δεδομένα της απόδοσης του κινητήρα που προέρχονται από τον κώδικα απόδοσης του κινητήρα.